60 LET NOVOFERMU

Společnost Novoferm, jeden z největších evropských dodavatelů systémů pro vrata, brány, zárubně a pohony, slaví letos na jaře 60. narozeniny. Za tímto významným výročím se skrývá velký úspěch inovativní společnosti, která byla založena 10. března 1955 a z malých začátků v Isselburgu-Werthu na Dolním Rýně se vypracovala na mezinárodně významnou skupinu společností, kterou je dnes. S pobočkami po celé Evropě, ale také v Asii a prodejními oblastmi po celém světě. Jen nedávno byla společnost třetím největším vystavovatelem na předním světovém stavebním veletrhu BAU v Mnichově. Výhled do budoucna je optimistický. Společnost má dobrou pozici. Společnost Novoferm je přesvědčena, že celosvětová poptávka po vysoce kvalitních stavebních výrobcích a řešeních na míru bude i nadále růst. Úspěch však není předem daný. Podle Rainera Schackmanna, generálního ředitele společnosti Novoferm, je pro udržení konkurenceschopnosti nutné neustále inovovat výrobky a neustále zvyšovat efektivitu firemních procesů.

Historie společnosti Novoferm je také působivým příběhem německého hospodářského zázraku. Začala v roce 1955 na Dolním Rýně jako Isselwerk Werth GmbH, kterou založili společníci Bernhard Sandscheper a Peter Hoffmann. Oba si již v rané fázi uvědomili velké možnosti, které nabízejí průmyslově vyráběné prefabrikované kovové a ocelové stavební výrobky, a začali v Isselburgu-Werthu vyrábět dveře, vrata, zábradlí, okna, roznášecí válečky a stohovací regály.

Brzy následovala výroba ručně vyráběných rámů. Společnost se rozrůstala a rozšiřovala. Již v roce 1962 byl v Haldernu otevřen další závod na výrobu rámů. protipožárních dveří byl otevřen. Společnost postupovala krok za krokem. Úspěch, který nezůstal v oboru bez povšimnutí. V roce 1970 získala nejprve 25% podíl dortmundská ocelářská skupina Hoesch AG. V roce 1990 skupina převzala společnost jako celek.


Expanze v Evropě - do světa S převzetím společnosti Hoesch AG a měnícími se trhy v Evropě začala postupná internacionalizace společnosti. Nejprve dvěma převzetími společností ve Francii, založením společnosti ve Španělsku a založením vlastních obchodních společností v Nizozemsku, Polsku, Maďarsku a Švýcarsku.
V tomto období také došlo ke změně názvu společnosti Isselwerke GmbH & Co KG na "Novoferm GmbH". V Německu se následně přidaly společnosti Siebau Siegener Stahlbauten GmbH a Riexinger Türenwerke GmbH. V roce 1998 byla založena jedna z nejmodernějšíchsekčních vrat-v Evropě bylo otevřeno v Dortmundu. Skupina Novoferm však pokračovala i v mezinárodním růstu, například v Belgii, Dánsku, Řecku, Itálii, Rumunsku, České republice a Koreji. Teprve nedávno, v roce 2014, převzala nizozemskou společnost Alpha Deuren, jednoho z nejznámějších výrobců sekčních vrat v Evropě.

Skupina Novoferm, která zaměstnává přibližně 2 000 zaměstnanců, má nyní celkem 18 výrobních závodů v Evropě, dva v Asii a 20 vlastních obchodních společností v Evropě, Africe, na Středním východě, v Rusku a Asii. Skupina Novoferm byla v říjnu 2003 prodána společnosti ThyssenKrupp (Hoesch).


Dnes patří japonskému koncernu Sanwa Shutter Corp, světovému dodavateli ocelových dveřních a vratových systémů číslo jedna.Vysocekvalitní systémové výrobky - řešení na míru Díky důsledné internacionalizaci v posledních desetiletích jsou dnes výrobky Novoferm přítomny a velmi žádané na mnoha budoucích rostoucích trzích. Díky svému vynalézavému duchu se společnosti opakovaně daří udávat trvalé trendy průkopnickým vývojem a výrobky.

Například s novou generací protipožárních dveří pro Evropu NovoPorta Premio, která byla nedávno představena na veletrhu BAU.V současnédobě zahrnuje propracované a vysoce kvalitní portfolio výrobků Novoferm např.


Společnost Novoferm se snaží nabízet řešení na míru, která maximalizují kvalitu, bezpečnost, komfort a estetiku.


Neméně důležitá pro úspěch společnosti je spolehlivá spolupráce s partnery na trhu - podpořená prodejní koncepcí, která spojuje vysokou spokojenost zákazníků a příkladný servis.Perspektivy Globalizace již dávno dorazila do dolnorýnského regionu. Vzrušující je dnes otázka, jak se firmy vypořádají s příležitostmi a výzvami, které z toho vyplývají. Značka kvality Novoferm má pozitivní výhled do budoucna. Díky koncernové struktuře má již dlouhou dobu mezinárodní pozici a nyní může optimálně využívat synergie, které z toho vyplývají. V podnikové praxi jsou kompetence specifické pro jednotlivé země, například v oblasti vývoje, výroby nebo marketingu, záměrně vyňaty z národní izolace a spojeny tak, aby bylo dosaženo co nejlepšího výsledku pro trh jako celek. Součástí podnikové filozofie je strategie udržitelného rozvoje.

Německo zůstává nepostradatelným referenčním trhem, protože německý trh má ve světě vynikající pověst. Je považován za mimořádně náročný. Neustálé inovace zajišťují vyšší kvalitu, nové funkce a lepší nákladovou efektivitu.

"Novoferm má ve svém jubilejním roce dobrou pozici," shrnuje Rainer Schackmann, předseda představenstva. "I v budoucnu budeme důsledně pokračovat v našich růstových strategiích. Základem jsou naše komplexní systémové znalosti, solidní růst v posledních letech a důvěryhodná spolupráce s našimi partnery na trhu."


Recept na úspěch, který se osvědčil již v minulosti.

Kontakt pro tisk


Heike Verbeek M.A. Obchodní komunikace



Novoferm Vertriebs GmbH Schüttensteiner Straße 26 D-46419 Isselburg (Werth)

e-mail