Mobilní, moderní - s novým zaměřením na průmyslové a soukromé zákazníkyWerth, leden 2017. Rostoucí význam informačních technologií ve všech odvětvích se stále více odráží v komunikačním chování stavebnictví. Zatímco webové stránky tohoto odvětví byly dlouho především výkladní skříní výrobků a služeb, nyní se důraz přesouvá na přímý kontakt a dialog se zákazníky. Příkladem jsou kompletně přepracované webové stránky společnosti Novoferm, jednoho z předních evropských systémových dodavatelů dveří, vrat, zárubní a pohonů v Evropě. Ať už jde o design, strukturu, navigaci, obsah nebo technologie, všechny součásti webových stránek www.novoferm.de, které byly spuštěny na konci roku 2016, jsou zaměřeny na očekávání a uživatelské chování různých skupin zákazníků. Poprvé se společnost Novoferm zaměřila na přímé oslovení koncových zákazníků:
Důsledná orientace na zákazníka se odráží již v novém záhlaví, které je umístěno přímo pod standardními kategoriemi Vyhledávání, Tisk, O nás, Kontakt a Často kladené otázky: Jak soukromí, tak průmysloví koncoví zákazníci zde najdou vstupní bod do "svého" světa společnosti Novoferm na výrazném a dobře viditelném místě. Specializovaným zákazníkům jsou samozřejmě i nadále poskytovány specifické informace a i zde Novoferm zajistil větší orientaci a přehlednost cílových skupin: informace přizpůsobené obchodníkům, výrobcům a architektům jsou nabízeny na třech samostatných portálech.
Kromě toho je zde přímý přístup ke kompletnímu přehledu výrobků a k položce menu se všemi aktuálními akčními nabídkami, jakož i přímý přístup ke kontaktním osobám a písemným informačním materiálům. Nové oblasti pro průmyslové a soukromé koncové zákazníky představují strategické rozšíření komunikačního konceptu společnosti Novoferm. I přes přetrvávající význam obchodu a řemeslníků při rozhodování o nákupu je v době internetu pro zákazníky stále důležitější nezávislé získávání informací od výrobců. Nová internetová nabídka společnosti Novoferm proto zohledňuje informační potřeby příslušné skupiny zákazníků - s informacemi připravenými a sestavenými pro danou cílovou skupinu a také podrobně dostupnými na několik kliknutí.
Na příkladu soukromých koncových zákazníků to znamená, že vedle oblasti, v níž jsou prezentována kompletní řešení pro rodinné domy a bytové domy, existuje další s přímým přístupem k jednotlivým kategoriím výrobků. Oblast řešení je vybavena užitečným technickým zvýrazněním pro soukromé i průmyslové zákazníky:
Novinkou je nabídka, prostřednictvím které jsou zákazníci v dialogu krok za krokem vedeni k výrobkům, které jim vyhovují z hlediska funkce, designu a ceny; řeší se zde i speciální témata, jako je ovládání APP nebo osvětlení.
A konečně, prostřednictvím položky nabídky "Kontakt a servis" si mohou návštěvníci nejen objednat informační materiály z novoferm.de, ale mohou také přímo kontaktovat prodejní a produktové odborníky Novoferm nebo obchodní partnery společnosti. Protože internet má usnadnit rychlý a snadný kontakt, najdou zákazníci na každé stránce týkající se produktu viditelně zobrazenou otázku "Zaujali jsme vás?" s odkazy na různé informační nabídky. Kromě toho se společnost Novoferm nespokojuje s prezentací slibů výkonnosti a obrázků výrobků: Návštěvníci stránek naleznou rozsáhlé obrazové galerie všech výrobků.
Ty neukazují pouze různé varianty výrobků, ale vysoce kvalitní fotografie dokumentují, kde a jak se tyto výrobky používají. Společnost Novoferm využila obnovení také k tomu, aby "uklidila" design stránek a přizpůsobila je nejnovějším technologiím. Designová linie nových webových stránek zaujme moderním, přehledným designem a je graficky jasně strukturovaná. Několik větších a zčásti dynamicky se měnících obrázků i otevřené bílé plochy působí velkorysým a klidným dojmem.
Vizuální orientace je také snazší, protože informační oblasti jsou nyní uspořádány vedle sebe a nikoli vedle sebe a lze k nim přistupovat jednoduchým posouváním. Designová koncepce jde ruku v ruce s možnostmi navigace. Obě společně splňují tři požadavky: Každý zákazník nebo potenciální zákazník na první pohled pozná, kde jsou uspokojovány jeho zájmy, např. přehled obsahu lze vyvolat pouhým kliknutím myši.
Dále je možné rychle, snadno a různými způsoby přepínat mezi stránkami. V neposlední řadě je novoferm.de technologicky a kreativně optimalizován pro mobilní použití, které je stále důležitější. Namísto mnoha vnořených úrovní s dlouhými úseky textu, které se na mobilních zařízeních špatně čtou, prezentuje web veškerý obsah přehledným a zvládnutelným způsobem; informativní obrázky usnadňují přístup k příslušné hlubší úrovni informací.
Aby si obrázky a text mohl snadno prohlédnout každý uživatel, je veškerý obsah připraven pro všechna mobilní zařízení a škálován tak, aby se zobrazil v optimální velikosti na monitoru jakéhokoli zařízení. Společnost Novoferm dosáhla s novými webovými stránkami tří cílů: Novoferm má nyní moderní, elegantní design, který odráží estetický a technologický vývoj a zaujme jednoduchou, uživatelsky orientovanou navigací. Z hlediska struktury a hierarchie poskytuje nová přehlednost pro rychle rostoucí nabídku produktů a řešení společnosti Novoferm.
A konečně, pokud jde o orientaci a přístup, Novoferm se staví do souladu s měnícím se chováním trhu a zákazníků: výrazným rozšířením a zintenzivněním přístupu k soukromým a průmyslovým koncovým zákazníkům se zaměřuje na přímý dialog s koncovými zákazníky - a také dokumentuje významný přínos Novofermu k utváření každodenního a pracovního prostředí těchto skupin zákazníků. Jako jedna z předních evropských společností má Novoferm při obnovení své prezentace samozřejmě na paměti i další národní trhy. Z tohoto důvodu byly nové webové stránky v zásadě přeneseny i na webové stránky společností rodiny Novoferm působících na těchto trzích. V první fázi byly obnoveny webové stránky v Rakousku, Švýcarsku, Dánsku, České republice, Rumunsku, Řecku a Belgii; ve druhé fázi byly obnoveny webové stránky v Nizozemsku, Itálii, Polsku a Bulharsku.