Reference o výrobě a logistice
Nechte se inspirovat
V následujících referencích uvádíme příklady logistických a výrobních budov, ve kterých byly instalovány vysoce kvalitní výrobky Novoferm. Někdy neobvyklé, jindy působivé, škála možných aplikací je velmi široká.
Požadavky a řešení
Manipulační hala BTG - Fledberg & SOHN GMBH & CO. kg Bocholt
FLEXIBILNÍ DISTRIBUČNÍ UZEL
Středně velká, s krátkými rozhodovacími cestami, ale zároveň mezinárodně propojená - zkrátka: maximální flexibilita charakterizuje spediční společnost BTG-Feldberg & Sohn. To platí i pro nové distribuční centrum v Bocholtu o rozloze 6 000 m².
Zde, kde se od rána do večera přes 74 nakládacích mostů valí spotřební, průmyslové a nebezpečné zboží, platí pro nakládací techniku zvláštní požadavky. S podporou společnosti Novoferm proto BTG podle potřeby rozvázala nebo zavázala nejeden "uzel" ...
| Klient | Klient BTG Feldberg & Sohn GmbH & Co KG, Bocholt |
| Generální dodavatel | Depenbrock Bau GmbH & Co. KG, Stemwede |
| Užitná plocha cca. | 6.000m2 |
| Celkové náklady cca. | 7,5 milionu eur |
| Vestavěné povrchové úpravy | |
| Hydraulické dokové vyrovnávací můstky "NovoDock L 500i" s řídicím systémem i-Vision TA, nakládacími světly, světelným systémem a ocelovými nárazníky. | 74 |
| Přístavní přístřešky "NovoSeal S 420" s konstrukcí hliníkového rámu s odpruženou zadní stěnou. | 74 |
| Tepelná sekční vrata s jádrem z tvrdé PUR pěny o tloušťce 45 mm a okenními výplněmi "NovoLux". | 77 |
BEZPEČNÁ CESTA K ÚSPĚCHU
Překladiště spedičních firem jsou zvláštním druhem překladiště. Přesouvá se zde téměř veškeré zboží. Proto je klíčovým požadavkem, aby i velmi citlivé zboží bylo naloženo bez poškození.
Tento úkol řeší hydraulické nakládací můstky "NovoDock L 500i". Lze je plynule polohovat, a když je posuv plně vysunut, tvoří plato a posuvná hrana rovnou plochu bez prahů a nebezpečí zakopnutí. Tím je chráněn nejen náklad při jízdě po mostech, ale i dopravní prostředky.
VYŘEŠENÉ UZLY: DOKOVACÍ MŮSTKY BEZ PRAHŮ
Překladiště spedičních firem jsou zvláštním druhem překladiště. Přesouvá se zde téměř veškeré zboží. Proto je klíčovým požadavkem, aby i velmi citlivé zboží bylo naloženo bez poškození.
Tento úkol řeší hydraulické nakládací můstky "NovoDock L 500i".
Lze je plynule polohovat, a když je posuv plně vysunut, tvoří plato a posuvná hrana rovnou plochu bez prahů a nebezpečí zakopnutí. Tím je chráněn nejen náklad při jízdě po mostech, ale i dopravní prostředky.
PROPOJENÉ UZLY: PRUŽNÁ TĚSNĚNÍ VRAT
7,5tunové nákladní automobily, výměnné nástavby, přívěsy, kloubové nákladní automobily - ve spediční hale může zakotvit téměř cokoli, co má kola.
Výzva:
Bez ohledu na rozměry různých nástaveb vozidel musí být zaměstnanci a zboží během nakládky chráněni před průvanem a deštěm. Těsnění vrat "NovoSeal S 420" všechny tyto požadavky spojuje.
Novoferm vyrábí těsnění z robustního, ale pružného plachtového materiálu. Přesně vymezené štěrbiny v plachtách a hliníkový dřík rámu s pružinou zajišťují optimální přizpůsobení různým typům vozidel.
PROLOMENÍ UZLŮ: BEZPEČNÝ PROCES NAKLÁDÁNÍ
Speditéři vydělávají na nakládce a přepravě. Předpokladem je, že to musí být rychlé - ale ne na úkor bezpečnosti.
Tento "gordický uzel" protichůdných požadavků "rozetne" několik technických detailů na nakládacích jednotkách: Velká okna v bráně umožňují na první pohled vidět nebezpečný provoz před rampou. Nakládací lampy dobře osvětlují světelně těsné nástavby a zabraňují kolizím. Teprve když je nakládací můstek zasunutý, a je tedy volný, signalizuje vnější světelná signalizace, že nákladní vozidlo může odjet.
ZDVOJENÉ UZLY: OCHRANA BUDOV A VOZIDEL
Bolestivá zkušenost v každodenní přepravě:
Když se na nakládací rampu navalí několik tun vážící nákladní vozidla, vede obrovská síla pravidelně k nákladným opravám budov a vozidel. Pokud se souprava nesníží na normální úroveň, často dochází i ke zničení vrat.
Ochrana Novoferm:
Místo běžných gumových nárazníků se používají ocelové nárazníky, které se neopotřebovávají. Jako dvojitý uzel tvoří vnější ocelová deska a vnitřní pryžové jádro s průhybem pružiny přibližně 80 mm pevný celek a bezpečně tlumí i masivní nárazy. Nárazníky ve dvou různých výškách navíc chrání vrata před nákladními vozidly s příliš vysokými nakládacími hranami.
DOBŘE SÍŤOVANÉ
Aby mohla nabízet téměř všechny dopravní a logistické služby, je společnost BTG-Feldberg & Sohn úzce propojena se systémovými dopravními společnostmi GEL, Cargo-Line a ELVIS. Vozový park spediční firmy se sídlem v Bocholtu čítá přibližně 50 nákladních vozidel a denně vyjíždí na nespočet ramp. Tyto zkušenosti jsou jedním z důvodů, proč se společnost BTG-Feldberg & Sohn rozhodla ve svém vlastním logistickém centru používat pouze nakládací techniku od společnosti Novoferm.
Logistické centrum Freudenberg Filtration FFT
BEZPEČNÉ A ÚČINNÉ
Společnost NovoEASY byla záměrně vybrána pro výstavbu nového logistického centra skupiny Freudenberg v Kaiserslauternu.
Nejmodernější senzorem řízený příjezdový systém pro bezpečnou a efektivní nakládku zabraňuje značným škodám způsobeným dokujícími nákladními vozidly. V logistických halách jsou použity nejmodernější nakládací systémy od společnosti Novoferm. Na zákazníka zapůsobila zejména kombinace osvědčených technologií a nových nápadů.
| Projekt | Logistické centrum Freudenberg Filtrace FFT |
| Umístění projektu | Kaiserslautern |
| Architekt | Architektonická kancelář Edinger GmbH |
| Datum dokončení | 2013 |
| Profil požadavku | Vysoké nároky na modernost, efektivní a bezpečnou nakládací techniku |
| Výrobky Novoferm | NovoEASY, NovoDock, NovoSeal a příslušenství |
NA VRCHOLU: HIGHTECH ZUM ANDOCKEN
Díky prediktivní technologii pomáhá tato inteligentní ochrana před kolizí bezpečně zastavit nákladní vozidla ještě před dosažením kolizního nárazníku, a tím zabránit poškození budovy nebo vozidla. Klíčové vlastnosti této inovace jsou Elektronický kolizní systém se senzorem a světelnou signalizací, kolizní nárazník z nového typu vysoce výkonného plastu a navíc elektronický podvozek pro další zvýšení bezpečnosti.
U kolizního systému NovoEASY probíhá komunikace s řidičem nákladního vozidla - mezinárodně snadno srozumitelná - prostřednictvím barevného schématu semaforu. Zelené LED světlo signalizuje, které stanoviště je připraveno k nakládce. Pokud se při rozjezdu nákladního vozidla změní světlo na oranžové, je jeho nakládací hrana vzdálena od rampy jen asi 80 cm. Když se světlo změní na červené, vozidlo dosáhlo ideální polohy a řidič zastaví. To je umožněno speciálním senzorovým systémem, který je umístěn v nájezdovém nárazníku a nepřetržitě měří vzdálenost od nákladního vozidla.
Uvolnění vydáno
Podložka pod kola je důležitým bezpečnostním prvkem nového nájezdového systému. Nájezdový vyrovnávací můstek lze ovládat pouze v případě, že je klín kola v kontaktu s kolem a nákladní vozidlo je spolehlivě zajištěno proti nechtěnému odjetí.
Tyto jednoduché a přehledné postupy výrazně usnadňují dokování nákladních vozidel, zabraňují jejich poškození a zvyšují celkovou bezpečnost práce. Díky tomu se konkrétní výhody systému NovoEASY projevují v Kaiserslauternu nejen v náročném každodenním nakládacím provozu, ale také v operativním finančním controllingu. Nový systém elektronického přístupu v kombinaci s vysoce výkonnými nárazníky trvale zvyšuje míru ekonomického využití logistických zařízení.
Díky dokonale sladěným nakládacím systémům mohla společnost Novoferm i zde nabídnout řešení na míru.
NEJMODERNĚJŠÍ TECHNOLOGIE NAKLÁDKY - BEZPEČNÉ DOKOVÁNÍ U BRÁNY HALY
ŘEŠENÍ
Tam, kde denně manévruje mnoho těžkých nákladních vozidel o hmotnosti několika tun a náklad se valí přes mosty, platí pro nakládací techniku zvláštní požadavky.
Základem je osvědčená a technicky spolehlivá systémová nakládací technika.
Velké nakládací dveře jsou vyrobeny z termo profilů se silným jádrem z tuhé PUR pěny.
V centru pozornosti stojí nová multifunkční hala o rozloze přibližně 12 000 metrů čtverečních.
Šest nejmodernějších nakládacích stanic umožňuje bezpečnou a efektivní nakládku a vykládku nákladních vozidel.
NAŠE VÝROBKY
Symbiologie logistického centra
DVEŘE A BRÁNA PRO LOGISTIKU - V TEPLE, BEZPEČÍ A BEZ STUDENÝCH NOHOU
V Burgbernheimu ve Frankách vybudovala společnost symbiolog expediční centrum nezávislé na počasí o rozloze více než 11 000 m², určené zejména pro dlouhé zboží. Na expediční centrum s podlahovým vytápěním navazuje výškový sklad a koncept doplňují izolované nakládací stanice a stavební protipožární ochrana od společnosti Novoferm. Společnost symbiolog je odštěpným závodem společnosti Müpro GmbH, výrobce spojovací a protipožární techniky. Počátky projektu sahají do roku 2014, kdy společnost Müpro GmbH plánovala na tomto místě vybudovat distribuční centrum.
Věci se však vyvinuly jinak:
Logistická divize byla vyčleněna a současná společnost se stala nezávislým poskytovatelem logistických služeb. Ta již nebalí a neexpeduje pouze typické výrobky Müpro, jako jsou potrubní svorky, těsnicí pásky a protipožární výrobky, ale také dlouhé zboží o délce až 6 000 mm.
| Projekt | Logistické centrum symbiolog |
| Umístění projektu | Burgbernheim |
| Klient | Symbio-Immobilien AG Winterhur, Švýcarsko |
| Obecné plánování a řízení projektu | Baumann Gesamtplanungs GmbH Stuttgart, Německo |
| Generální dodavatel stavby | Wolff & Müller Waldenburg |
| Datum dokončení | Únor 2017 |
| Profil požadavků | Vysoké nároky na moderní, efektivní a bezpečné nakládací technologie a na vysoce kvalitní a funkční řešení požární ochrany |
| Výrobky Novoferm | Doky NovoDock L530i a VL6020 se sekčními vraty Thermo 40 mm, těsněním vrat S420, pryžovými nárazníky a nájezdovými pomůckami. Průmyslová sekční hliníková vrata 40 mm (6 000 x 5 000 mm) s bočními vraty stejného rozměru. Vrata s hliníkovým trubkovým rámem systému NovoFire®: T30-1, F90 Prosklení s T90-1,T0-1 Systém NovoPorta Premio dveře z ocelového plechu: T30-1 / T30-2, T90-1 / T90-2, MZ-1 / MZ-2. Blokový rám typ 1 se žaluzií |
Nakládání do chladírenského skladu
Ty nelze do přepravního vozidla umístit zezadu pomocí běžného nakládacího stanoviště; zboží musí být na plachtové návěsy zvedáno z boku pomocí vysokozdvižného vozíku. Rovněž by mělo být možné nakládat zboží bez ohledu na počasí.
Proti sobě se nacházejí dvě přístupové cesty, které jsou z hlediska světlé výšky a šířky určeny pro kloubové nákladní automobily. Jsou uzavřeny průmyslovými sekčními vraty od společnosti Novoferm, předního evropského systémového dodavatele vrat, bran, rámů a pohonů i nakládacích systémů. Vrata jsou z její profilové řady 40 mm. Sekční vrata jsou poloprůhledná a mají boční dveře, které umožňují rychlý a bezpečný průchod chodců. Nevytápěnou chladicí halu od teplé skladovací a logistické části tepelně odděluje požární stěna.
Požární úseky
Kromě zajištění odolnosti budovy proti povětrnostním vlivům bylo také nutné spolehlivě oddělit vnitřní prostory, zejména z hlediska požární ochrany. Sklad obalů je chráněn mimořádně širokými dvoukřídlými ocelovými dveřmi Novoferm z řady NovaPorta Premio s třídou požární odolnosti T90. V přízemí spojují expediční halu s přilehlými administrativními prostory troje plechová vrata Premio stejného designu, rovněž v provedení T90. Do horního patra vede mřížové schodiště. Zde zajišťují přímý a transparentní přístup do přilehlých kanceláří dveře Novoferm T90 s hliníkovým trubkovým rámem z řady NovoFire®.
Další dveře s trubkovým rámem NovoFire® zajišťují optimální protipožární ochranu také pro schodiště, které je klasifikováno jako úniková cesta. To začíná přímo u hlavního vchodu. Vlevo se nachází recepce. Tyto dva prostory odděluje prosklení NovoFire® F90 s integrovanými trubkovými rámovými dveřmi třídy požární odolnosti T90.
ŘEŠENÍ
Chlad zůstává všude venku
Komplex hal není vytápěn radiátory nebo dokonce sálavými topidly, ale podlahovým vytápěním provozovaným v nízkoteplotním rozsahu. Až dosud bylo takové řešení v logistice neobvyklé, protože topné trubky i potěr se rychle poškozovaly vahou pojíždějících vysokozdvižných vozíků. Generální projektant Ulrich Baumann tento problém obešel tím, že celou podlahovou desku zespodu izoloval a topné smyčky nechal zapustit do betonu přímo do podlahové desky.
Pro zajištění tepelného oddělení a požadavků na požární ochranu byly instalovány tepelně izolované nakládací stanice a protipožární dveře od společnosti Novoferm. Systém NovoDock L530i je navržen tak, aby omezil potenciální tepelné mosty při nakládce nákladních vozidel.
Kromě izolačních těsnění dveří jsou tyto vybaveny také nárazníky a mechanickými parkovacími pomůckami pro bezpečné couvání do správné nakládací polohy.
NAŠE VÝROBKY
Foto motivy:
© Photos Novoferm
© Grafik Baumann Gesamtplanungs GmbH